Stralucirea si suferintele curtezanelor - vol. 1 Mărește

Stralucirea si suferintele curtezanelor - vol. 1

9789737362490

Autor(i): Honore de Balzac

Nr. pagini: 320 pagini

• HONORÉ DE BALZAC este considerat ca fiind unul dintre cei mai mari scriitori ai lumii. Romanul Strălucirea şi suferinţele curtezanelor face parte din monumentalul ciclu Comedia Umană, care cuprinde 95 de lucrări terminate şi 48 neterminate.

Personajul principal al cărţii este Jaques Collin, un ocnaş ce reuşise să evadeze de mai multe ori şi care ajunge şeful unei bande de răufăcători. Devenit abatele Carlos Herrera, ca rezultat al unei acţiuni criminale, el îl întâlneşte pe tânărul Lucien în momentul în care acesta încerca să-şi pună capăt zilelor.

Cei doi ajung prieteni de nedespărţit, urmărind cu înverşunare un singur scop: parvenirea în înalta societate.

În realizarea acestui plan este folosită frumoasa curtezană Esther în scopul obţinerii a cât mai  mai mulţi bani de la un baron, îndrăgostit nebuneşte de ea. Dar curtezana are şi ea sensibilităţi ca orice femeie. Relaţia sa pasională cu Lucien este tratată cu toată indiferenţa de Jaques Collin, gata să calce pe cadavre pentru a-şi atinge ţelul. Se ajunge la o situaţie dramatică pentru Esther şi pentru Lucien care, la rândul său, îi împărtăşea iubirea.

În timp, lucrurile încep să se complice din ce în ce mai mult, luând o turnură neaşteptată…

Autor(i): Honore de Balzac

Nr. pagini: 320 pagini