O istorie a amantelor - vol. 2

9789737362636

Autor(i): Elizabeth Abbott
Colectia: Intrigi de alcov
Anul aparitiei: 2015

Nr. pagini: 320 pagini

• De-a lungul timpului, amanta a fost considerată drept femeia întreţinută, femeia elegantă şi cealaltă femeie. Jeanne-Antoinette de Pompadour sau Emma Bovary, ca să nu mai vorbim de Simone de Beauvoir sau Marilyn Monroe sunt doar câteva dintre acestea. Şi trebuie să recunoaştem, ele au reprezentat şi reprezintă sarea şi piperul vieţii, o parte importantă a existenţei umane. Cine este de fapt amanta? Cum ajung femeile amante: din întâmplare, din constrângere sau din proprie alegere? Ce înseamnă să ai o viaţă aparentă dedublată de una secretă? Autoarea Elizabeth Abbott oferă răspunsuri fascinante la aceste întrebări şi la multe altele. Într-o armonioasă împletire a istoriei şi culturii diverselor civilizaţii, ea face o trecere în revistă detaliată a amantelor de-a lungul istoriei, de la concubinele din China până la celebrele amante ale regilor europeni şi consoartele clandestine ale clericilor (ne)celibatari. Nu sunt omise nici situaţiile în care, împotriva voinţei lor, femeile au fost obligate să devină amante: sclave ale căror proprietari au profitat din plin de ele sau femei evreice forţate să întreţină relaţii cu ofiteri germani în timpul celui de-al doilea război mondial. De la dorinţă la dragoste, de la lăcomie la putere, lucrarea de faţă cercetează motivaţiile şi principiile morale ale celor mai cunoscute femei ce au scandalizat societatea de-a lungul timpului. O lectură extrem de atrăgătoare, ce pune în discuţie concepţii şi criterii de apreciere privitoare la aceste discutate si discutabile femei.

O istorie a amantelor - vol. 2

O istorie a amantelor - vol. 2

Autor(i): Elizabeth Abbott