Indiana

9789737362407

Autor(i): George Sand

Nr. pagini: 320 pagini

• Celebra scriitoare franceză cunoscută sub pseudonimul literar George Sand a fost considerată cea mai importantă figură feminină din literatura secolului al XIX-lea.

Apariţia romanului Indiana i-a adus aprecieri unanime din partea literaţilor vremii, inclusiv pe cea a lui Balzac.

Indiana, principala eroină a cărţii, este o femeie de o sensibilitate aparte care rezonează profund cu teribile suferinţe. Ea trece printr-o serie de relaţii abuzive şi nefericite, în căutarea idealului de armonie în doi.

Dar pe cât de intransigentă se arată când perorează împotriva tiranicului ei soţ şi a nedreptăţilor căsătoriei, pe atât de supusă şi concesivă se dovedeşte faţă de amantul tânăr, uşuraticul Raymon, demonstrând astfel o egalitate perfectă între actele sale de răzvrătire şi cele de resemnare.

Nici Ralph, cel mai pasional şi mai complex personaj masculin al romanului, nu-i va întinde Indianei un colac de salvare. Dimpotrivă, el o convinge ca împreună, printr-o sinucidere, să pună capăt  unei vieţi lipsite de sens, de iubire şi de speranţă. Numai că, înainte de a se arunca în apele învolburate ale unei cascade, intervine mâna destinului…

Indiana

Indiana

Autor(i): George Sand